Close icon
Vårt erbjudande Vi maximerar försäljningspriset och ledsagar köpare och säljare genom livets viktigaste affär.

Vägen till en lyckad försäljning.

Vi vet att det inte finns några genvägar till en lyckad försäljning. Det handlar bara om två saker. Hårt arbete och att våga investera i marknadsföring i särklass. Det gör vi varje vecka genom att vara tidigt på jobbet och vara största annonsör i de marknadsledande dagstidningarna, såväl digitalt som i papperstidningar. Vi har varit det sedan starten och vi kommer vara det så länge vi jobbar. Vi annonserar lika mycket i hög- som i lågkonjunktur. För vi vet vad som krävs för en lyckad försäljning. Oavsett de ekonomiska vindarna. Vi på Skeppsholmen Sotheby’s International Realty ser alltid till att presentera ditt hem på smakfullast möjliga vis. Med den modernaste tekniken på vår välbesökta hemsida och med hjälp av alla våra digitala kanaler.
Det händer att någon säger att våra kunder har haft tur när priserna når rekordnivåer. Men vårt arbete är allt annat än lyckträffar. Bakom varje lyckad försäljning finns det bara en sak. Vår strävan att hela tiden leverera.

Försäljningsstrategi

  • Möte
  • Insamling av information
  • Fotografering och eventuellt styling
  • Objektbeskrivning
  • Utskick till kundregister
  • Publicering på nätet
  • Digital marknadsföring
  • Annonsering i tryckta medier
  • Visning
  • Uppföljning och budgivning
  • Kontraktskrivning
  • Tillträde

Vi hittar rätt köpare.

Marknadsföring handlar om att vinna slag med hjälp av ord, idéer och disciplinerat tänkande och ordet reklam kommer från latinets clamare som betyder ropa högt. Vi lever som vi lär och har skapat uppmärksamhet sedan 1992. Vi talar för ditt hem i alla lämpliga kanaler, för att nå de personer som sätter värde på bostäder med kvalitet och som förstår vad de köper. Vi behöver inte nå alla människor, men vi behöver nå rätt personer. Och ditt hem kommer alltid vara adjektivet i vår kommunikation.

Vår nytänkande och kraftfulla marknadsföring ger resultat och vi driver utvecklingen framåt i vår bransch. Vi var först med stora fyrfärgsannonser i de ledande morgontidningarna. Vi var bland de första med att låta professionella fotografer porträttera ditt hem. Vi var tidiga med en av marknadens mest attraktiva hemsidor och att ta steget ut i de sociala kanalerna. Vi lever i en föränderlig värld. Ett fastighetsmäkleri på vår nivå kan aldrig slå sig till ro.

Våra samarbetspartners

Vi ser på våra samarbetspartners lite som våra kunder. Det är ett hedersuppdrag och vi värderar vårt samarbete högt.

Du säljer. Vi gör jobbet.

Det kan låta självklart. Men en förmedling av ditt hem genom oss gör att du kan luta dig tillbaka. Vi håller i alla trådar. Allt är inkluderat.
Vi håller alltid en hög personlig service gentemot dina spekulanter. Vi sköter om alla förhandlingar med potentiella köpare. Vi upprättar alla avtal och tar hand om alla övriga handlingar som är viktiga för att din affär ska gå i lås. Ditt hem marknadsförs genom annonsering i de största dagstidningarna och i livsstilsmagasin som når rätt publik. Självfallet exponeras din bostad även i våra digitala kanaler, på vår hemsida och i våra sociala medier. Internationellt exponerar vi ditt hem på vår internationella sida, SIR.com och via Sotheby’s International Realty’s nätverk och mediekanaler, såsom NY Times och Wall Street Journal. Men vi vet också att alla hem har sina speciella förutsättningar. Därför utformar vi just ditt hems marknadsföring i samråd med dig. Du kanske väljer den diskreta vägen med en försäljning underhand, genom vårt stora kundregister
I kombination med vårt upparbetade kundregister och vårt varumärke kommer våra ansträngningar att ge dig en lyckad affär.
Vi ger dig bästa möjliga förutsättningar att nå högsta möjliga pris.

Lokal expertis - global räckvidd

När du säljer ditt hem genom oss erbjuder vi dig nästan hela världen som publik. Förutom en allmän listning på Sotheby´s International Realty .com, den främsta internationella sidan för exklusiva drömboenden, så kan vi erbjuda dig extra exponering på dess startsidan samt på auktionshusets sida Sotheby´s . com.

För global exponering som innefattar alla Sotheby’s International Realty kontor och Sotheby’s auktionshus runt om i världen använder vi eGallery. Det är en skräddarsydd lösning i realtid där ditt hem visas upp i vackra bildspel på stora högupplösta skärmar och blir synligt för en målgrupp av köpstarka privatpersoner och investerare världen över.

Genom vårt unika samarbete med The Wall Street Journal och The New York Times visas ditt hem dessutom för 70 miljoner besökare genom deras digitala nätverk och med 75 miljoner sidvisningar årligen är detta den ledande internationella portalen för exponering av exklusiva bostäder.

Vi ger dig lokal expertis med global räckvidd.

Vårt erbjudande

Det finns en sak som är viktigare än nästan allt annat när du ska sälja ditt hem: marknadsföringen. Det är också dyrt att marknadsföra din försäljning. Det vet våra kollegor i branschen och rekommenderar dig kanske bara att marknadsföra din försäljning digitalt? Vi vet av erfarenhet att det inte räcker om du vill få ut högsta möjliga marknadspris. Den här marknadsföringen får du av oss på Skeppsholmen Sotheby´s International Realty. Jämför gärna vårt erbjudande med vem du vill.

.

Traditionell marknadsföring
Fotografering
Visning
Nyhetsbrev
Kundregister
Digital marknadsföring
Skeppsholmen.se – 35.000 unika besökare varje vecka
SvD.se – 1,8 miljoner unika besökare varje vecka
SvD Takeover – en heltäckande startsida 500.000 besökare varje dag
DI.se – 564.000 dagliga besökare eller 4 miljoner visningar i veckan
Hemnet
Ledande bosajter; Boneo, Booli, Bovision & Hitta Hem
Facebook – 48.000 följare
Övriga sociala medier; Instagram, LinkedIn & TikTok
Sotheby’s International Realty (Worldwide) – 900.000 unika besökare varje vecka och 18,5 miljoner unika besökare årligen
Financial Times
Barron’s
Bloomberg
James Edition
The Wall Street Journal
NIKKEI
PropGOLuxury
Mansion Global
Expansion
Z-Property
Juwai.com
Luxury Estate
Real-Buzz Global Real Estate
Country Life
Market Watch
House 24
Snow Only
Tryckt marknadsföring
Svenska Dagbladet Nyheter och Näringsliv – 298.000 läsare per dag
SvD bilaga Perfect Guide – 85.000 läsare till utvald köpstark målgrupp per vecka
Dagens Industri – 328.000 läsare per dag
DI Weekend
DI Drömboende
Göteborgs-Posten – 256.000 läsare per dag
HOOM
Tennis Magasinet
Financial Times
New York Times
The Wall Street Journal
Reside Magazine
Sotheby’s Preferred
Sotheby’s Art & Home
International Architechture and Design
Internationellt nätverk
1000 Sotheby’s International Realty kontor
90 Sotheby’s Auktionshus

Värdera ditt hem